۱۳۸۶ مهر ۶, جمعه

لينك كده اي از براي بيماري " ام اس "


در صورت نياز ٬ لينك وبلاگ " ام . اس" را در وبلاگتان وارد كنيد تا بموقع از اخبار و اطلاعات جديد باخبر شويد .


 خيلي وقت بود كه ميخواستم از اين وبلاگنويسي و وبلاگ خواني يك ايده صحيح و سالم و به دردبخور بدست بيارم كاري كه ارزش توش نهفته باشه . لذا مصمم شدم لينك كده اي را راه بياندازم . تا آخرين مطالب و اخبار و اطلاعات را در آن وارد كنم . بانكي از اطلاعات مثلن از براي يك بيماري خاص . از ديروز شروع كردم و مقداري لينك جمع آوري كردم و به چند تن از وبلاگنويسهاي عزيز ايميل فرستادم تا كمكم كنند لينك كده بيماري "ام اس" را پر بار نگه داريم . گر چه هنوز هيچ پاسخي را نگرفته ام ولي پاي قولي كه به خودم داده ام هستم و اين وبلاگ را به يك بانك اطلاعاتي قوي تبديل خواهم كرد از براي بيماران " ام اس " . يعني اگر كسي خواست اطلاعات و اخبار مبسوطي را از اين نوع بيماري دريافت كند با وارد شدن به اينجا و خواندن مطالب آن جديدن و قديمن ! دست خالي بر نگردد . از دوستاني هم كه اطلاعات بيشتر و يا اخبار جديد و یا ترجمه مطالب و اخبار خارجی در اين رابطه  دارند تقاضامندم لينك اش را برايم بفرستند تا به بار اطلاعاتي آنجا افزوده شود . كسي هست كمكم كنه ؟



پاي نوشت : فعلن انتظار زيادي از آنجا نداشته باشين هنوز وبلاگ يكروزه است مثل يه جوجه زرد رنگ يه روزه . در زمان آتي و در فرصتي مناسب دستي به قالب و لينكهاي بغل دستش و ... خواهم كشيد . یه چیز دیگه هم اینکه برای همه موارد خاص و مهم میشود لینک کده مخصوس درست کرد تا دیگه هی دنبال سرچ گوگل و یاهو نباشی  

۱۳۸۶ مهر ۴, چهارشنبه

میم مثل مادر

 


 يك خبر بد



نسرين عزیز از وبلاگنويس هاي اهري ساكن در مشهد ٬ مادرش را از دست ميدهد با غمي وافر  .  و با همه ارقام نوستالژي هايش ٬ یا صفر و یک هایش به هم خورده مينمايد . تسليت وبلاگنويس هاي اهري و دوستان غير اهري نثار روح خانمي كه زمانی  " خياط " قهاري بود و مظلوم و دردمند و مهربان و زجر کشیده و پاک با چهره ای نورانی و  هم محله ای مان  .  روحش شاد  . تسلیت ما را پذیرا باشین . روزگار است دیگر ! در این روزای پر از زنبورهای زرد رنگ که نه عسل بافند و نه نیششان مداوای وجودت میتواند باشد  . نشستم و به خیام تفال کردم که چنین آمد :


چون عمر به سر رسد چه شیرین و چه تلخ


پیمانه که پر شود ٬ چه بغداد و چه بلخ


می نوش ٬ که بعد از من و تو ماه بسی


از سلخ به غره آید از غره به سلخ


باقی بقای عمر تان .

۱۳۸۶ شهریور ۳۱, شنبه

گويا گلایه داریم ما !

 


 به دو هفته نامه گوياي خودمان  كه اين دفعه ماهنامه شده بود !!




بازار  اهر و عدم اطلاع رساني دو هفته نامه " گويا " از وضع اسفبارش به بیتی یا نیم بیتی ! چرا ؟


      کم دردی نیستا که یه مجله محلی از مشکلات و نابسامانیهای بازار شهرش که ماههاست گریبانگیرش شده و ظاهرن بی صاحاب مونده لبی تر نکنه . برقرار باشين دوستان !

۱۳۸۶ شهریور ۲۹, پنجشنبه

سایت گل آقا دو ساله شده بوده و ما بیخبر بودیم

مبارکباد هایمان را پذیرا باشین . 



دو سالگی سایت گل آقا تبریک حضورشان . شعار و یا شعور صفحه اولش آدمی را میبرد به جاییکه کمتر آدمی به سراغش میره ! نه اینکه عرب اونجا نی انداخته باشه نه ! مقداری اینورترش . آنجا که میخوانی :


یک زبان دارم دو تا دندان لق


میزنم تا میتوانم حرف حـــــق


برقرار باشین رفقا و موفق . اینم دسته گلی تقدیم به بروبکس " گل آقا " از طریق بالاترین . چه کند بینوا همین هم براش مقداری اضافه وزن دارد .


مرتبط با موضوع :








 

از بیماری ام اس ( MS ) بيشتر بدانيم

 


 

داشتم اینجا رو میخواندم که به اطلاعات نسبتن بیشتری در مورد بیماری " ام اس " رسیدم . گفتم شاید مطالب را در وبلاگم هم بیاورم  روزی روزگاری به درد کسی بخورد . عكس را از اينجا با عنوان "ام اس" خبر نميكند به همراه اطلاعات ديگري از همين بيماري گرفته ام . مطئنن داروهايي كه در اين سايت معرفي شده را حتمن بايد پزشك متخصص مغز و اعصاب تجويز كند . اينجا فقط براي آشنايي بيشتر و اطلاع رساني اينكار انجام پذيرفته . سلامت باشيد .

 

بيماري ام اس

بيماري ام.اس (موليتپل اسكلروزيس) يكي از شايعترين بيماريهاي سيستم اعصاب مركزي (مغز و نخاع) مي باشد. اين بيماري در اثر تخريب غلاف ميلين ايجاد مي شود. ميلين غلافي است كه فيبرهاي عصبي را احاطه مي كند و در انتقال سريع امواج عصبي نقش بسيار مهمي دارد.
در حالت طبيعي با وجود اين غلاف امواج عصبي سريع منتقل شده و حركات موزون و هماهنگ بدن حاصل ميشود.
در بيماري ام.اس اين غلاف عصبي تخريب مي شود. بدين ترتيب امواج عصبي از مغز به خوبي منتقل نمي شود و علايم مختلف بيماري ام.اس ظاهر مي شود.
در مناطقي كه ميلين تخريب شده است پلاك هايي ظاهر مي شود.
چه كساني به بيماري ام.اس مبتلا مي شوند؟
خانمها بيشتر از آقايان در معرض اين بيماري هستند به طوريكه نسبت ابتلا زنان به مردان به ميزان ۳ به ۲ مي باشد. بيماري ام.اس بيماري افراد جوان است به طوريكه متوسط شروع بيماري بين ۳۳-۲۹ سالگي است. از طرفي ممكن است اين بيماري افراد را از ۱۰ تا ۵۹ سالگي درگير كند.
نکات سريع
- بيماري ام اس يک بيماري پيش رونده سيستم عصبي است که هنوز درمان قطعي براي آن پيدا نشده است.
- حدود ۵/۲ ميليون نفر بيمار مبتلا به ام اس در سراسر جهان وجود دارد.
- زنان بيشتر از مردان گرفتار مي شوند.
- بيماري ام اس شايعترين بيماري سيستم اعصاب مرکزي در افراد جوان است.
- چهار نوع بيماري ام اس وجود دارد : خوش خيم ، بدخيم ، عودکننده –فروکش کننده ، پيش رونده ، پيش رونده اوليه.
- در بيماري ام اس ميلين احاطه کننده فيبرهاي عصبي تخريب مي شود.
- با اينکه علت دقيق بيماري ام اس نامشخص است اما محتمل ترين علت آن تخريب غلاف ميلين در اثر يک فرآيند التهابي خودايمني است .
- بيماري ام اس يک بيماري ارثي نمي باشد اما نقش ژنتيک در آن بخوبي شناخته شده است.
- بيماري عصبي ام اس مسري نمي باشد.
- بيماران مبتلا معمولا در سنين ۲۰ تا ۴۰ سالگي تشخيص داده مي شوند .
- به ندرت اين بيماري در افراد زير ۱۲ سال و بالاي ۵۵ سال ديده مي شود.
- بيماران مبتلا ، علايم بسيار متفاوتي دارند.
- هيچ درمان قطعي براي اين بيماري وجود ندارد اما درمانهاي موجود در تغيير روند بيماري مؤثر هستند.
علت بيماري ام.اس
علت دقيق اين بيماري هنوز شناخته نشده است. مطالعات وسيعي در اين زمينه در سراسر دنيا در حال انجام است.
تخريب غلاف ميلين احتمالاٌ در اثر پاسخ غير طبيعي سيستم ايمني بدن مي باشد. علت اين عملكرد غير طبيعي سيستم ايمني هنوز به خوبي شناخته نشده است. احتمالاًٌ چندين عامل مختلف در اين روند دخالت دارد كه عبارتند از : عفونت ، ژنتيك ، استرس ، نقص ايمني و عوامل محيطي.
انواع بيماري ام.اس
سير بيماري ام.اس غير قابل پيش بيني است. برخي از بيماران سير خوش خيمي دارند ، در حاليكه برخي از بيماران ديگر سير سريعاٌ پيش رونده دارند كه منجر به ناتواني آنها مي شود. اكثر بيماران مبتلا به ام.اس در بين اين دو طيف قرار دارند. با اينكه بيماران مختلف علايم بسيار متفاوتي دارند اما به طور كلي با توجه به سير بيماري ، اين بيماري چهار نوع مختلف دارد :
۱- ام.اس پيش رونده –فروكش كننده :
در اين نوع ام.اس ، حمله هاي غير قابل پيش بيني ظاهر مي شوند. حملات ممكن است به صورت ظاهر شدن علايم جديد يا تشديد علايم قبلي باشد.طول مدت حملات متغير است. (روزها يا ماهها) و بهبودي كامل يا نسبي ديده مي شود. بعد از اين حملات بيماري به مدت چندين ماه يا چندين سال خاموش است.
۲- ام.اس خوش خيم :
در اين نوع ام.اس ، يك يا دوحمله با بهبودي كامل ديده مي شود.باگذشت زمان در اين نوع ام.اس سير پيش رونده يا ناتواني دائمي ديده نمي شود. بيماري ام.اس زماني در اين دسته قرار مي گيرد كه بيمار بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال از حمله اول ، ناتواني بسيار اندكي داشته باشد. با توجه به حملات اوليه، ممكن است اين نوع ام.اس ابتدا در دسته عود كننده – فروكش كننده قرارگيرد.
۳- ام.اس پيش رونده ثانويه :
در برخي از بيماران مبتلا به نوع عود كننده – فروكش كننده ، احتمال ايجاد ناتواني پيش رونده وجود دارد. ناتواني اغلب به دنبال حملات رخ مي دهد.
۴- ام.اس پيش رونده اوليه :
در اين نوع ام.اس حملات واضحي وجود ندارد. بيماري به تدريج شروع شده و به آرامي پيشرفت مي كند.
علايم بيماري ام.اس
علايم بيماري ام.اس بسيار متغير است. اين علايم بسته به اينكه چه منطقه اي از سيستم اعصاب مركزي گرفتار شده ، متفاوت است. الگوي بيماري ام.اس از هر فردي به فرد ديگري متفاوت است. اين علايم حتي در يك فرد خاص در طول سير بيماري تغيير مي كند.
علايم شايع اين بيماري شامل :
۱- اختلالات بينايي : تاري ديد ، دو بيني ، اپتيك نوريت ، حركات غير ارادي و سريع چشم و به ندرت از دست دادن كامل بينايي.
۲- اختلالات تعادل : لرزش ، عدم تعادل در راه رفتن ، سرگيجه ، ضعف و كرختي اندامها ، اختلال در انجام حركات موزون.
۳- سفتي عضلات
۴- اختلالات حسي : گزگز و مور مور ، احساس سوزش ،بي حسي و درد.
۵- اختلالات تكلم : صحبت كردن آهسته ، تغيير حالت تكلم ، كشيدن كلمات و اختلال بلع .
۶- خستگي
۷- مشكلات مثانه و ا

۱۳۸۶ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

به برنار کوشنر وزير خارجه فرانسه

 


ما حاضريم به نزاع  ! حرف دهنت را بفهم جناب وزير



وزیر خارجه فرانسه: برای جنگ احتمالی با ایران آماده می‌شویم . 


 


 


 


 


این آقا کدام مادر ٬ خوش زاده ایست که میخواهد ترقی و یا احیانن تنزل مان را رقم بزند . خیلی لینک برای ارسال داشتم که به هر کدام که رجوع کردم دیدم مجبورم ده ها لینک دیگر بر افاقه ایشان بیافزایم و وقت گیر میشود . آقای وزیر امور خارجه فرانسه ! جناب " برنار كوشنر " لطفن دست نگه دارید . شما تصمیم گیرنده اهالی این مملکت نیستید ! شما نمیتوانید حتا به کسی اعمال نظر فرمائید که سیگار کشیدن بد است حتا در محافل خصوصي و یا حتا قدرت این را ندارید که در جزیره لختی ها با تومبان و شورت ظاهر شوید . لطفن دستتان را پائین بیاورید و لوچه تان را جم و جور فرمائید .  اگر قرار بر این باشد که اتمی باشیم و یا ناتومی ! تنها مائییم که تصمیم میگیریم . یعنی  ملت ایران ! یعنی کسیکه در زیر شلاق آفتاب روزی میگذراند . عین مردمی که " رنسانس " را آفرید در فرانسه . لحظه ای کولر های سالن تان را خاموش کنید و دگمه آخرین پیراهنتان را باز . حلقه کراواتتان را مقداری به " شرق " برگردانید تا تنفسی جدید بکنید  . حتمن راحت میشوید مگه نه ؟ ما اینجا خانه داریم و خانواده واریم . با حیاط پر از گلمان هم هی ٬ حالی هم میکنیم . نه اینکه در باغمان ٬ عقرب و رُتیل نداشته باشیم ! نه به علی . گاهی نیش زده میشویم و گاه گاهی مسحور و گاهی هم برای گفتن رمزی ٬ یا رازی ٬ دیگران گرفتار می آیند . " حبس " داریم " کتک با باتوم " داریم " و قس علیهذا هم داریم . حکومت است دیگر ! گاهی با باتوم سر بجاس و گاهی هم با رشوه و پول . شما ندارین ؟   راستی یادم رف بپرسم " زندان گوانتانامو " متعلق به چه کسی است . جناب وزیر ! من شخصن و به عنوان یک ایرانی و در داخل محدوده استانی به نام " آذربایجان " هجوم يك ارتشي كه بانام " سارتر " و با عنوان " اگزيستانسياليت ها " و يا گاهي  با نام " اومانيسم ها " وارد مملكتم شوند را  نميپذيزم ! دوست دار اگزيستانسياليزم و اومانيسم ام٬ ولي حمله نظامي  را احمقانه ترين موضع ميدانم .  شما حمله كنيد و سر جنگ با مردم يك مملكت داشته باشين كه نه عراقيست و نه افغان ! بيلخ مان را تحويل ميگيريد . ايران داراي سابقه تاريخي است . كه هم رستم دارد و هم بابك خرم دين  و هم كه هخامنشيست  كه " سعدي" هم از آن ماست و " حافظ " هم به همچنان و  " خيام نيشابوري" . تازه " پروين اعتصمامي " هم كه قرار چار راهش را به هم زده هم با ماست . بازتاب تاريخش اش را هم ملاحظه كنيد بد نمي بينيد .  از ما گفتن بود. سنگرهامان بتوني و آماده اس . قاعدتن " ستار خان "را که بهتر از ما باید بشناسید به دلیل انقلاب مشروطه ٬ ایشان همولایتی ما بودند محض اطلاع .


 

۱۳۸۶ شهریور ۲۶, دوشنبه

یک ماه در اغما


 


آقای سیروس مقدم٬ کارگردان سریال تلویزیونی " اغما " دستت خوش


دروغ چرا ؟! بهترین سه ریالی را که در ماه رمضان امسال از صدا و سیمای ایرانی دریافت میکنیم ٬ همین سه ریال " اغما " میباشد . لطفن " دیش های تان " را تنظیم کنید به شبکه اول سیما  و بعد از اذان مغرب و عشا و منبعد خوردن افطاری ٬ البت اگر با فطر و شکستن موافقید با این فیلم ٬ هم رهایمان شوید . رو راستی و ابوالفضلالعباسی ! مطلب اصلی این نبود که خدمت حضور انورتان ارسال میکنم . این " بلاگفا " ی ما کم لطفی کرد و همه مطالب مندرج شده ما را  پودر هوامان داد . لذا ( زیپ دهانمان را کشیده فرض میکنیم ) و به ادامه مطلب مستدام میفرماییم . عجب حکایتیست نازنین .


خلاصه : به نظرم این فیلم و سه ریال را ببینید بد نمی بینید . این سه ریال به اکثر و نه به همه سه ریال های تلویزیونی مان مقداری بفهمی نفهمی ارجحیت دارد . هم عرفانی است که ما خیلی دوستشان داریم و هم اجتماعی و هم مقداری قاطی سیاست و فلسفه دارد . عاطفه هم کم بارش نیست . طرف مقابل هم که یک دکتر است و گاه گاهی میتوانیم شماره تیلیفونش را بگیریم و از " وبای " مزمن و گاهی هم از ایراد و اشکالات حضور و فن نه آوری قلب ناکارمان حدیثی یا سخنی را منتظر اش باشیم . ( گرچه دادن آدرس منزل دکتر در این مقال ناممکن است ! )که ایشان هم زنش را میکشد و هم خیلی داناست ! که هم زندگی اش را دوس دارد و هم دخترش را نیز میستاید چون بهار٬ دختری بنام پری . هزار البته با دیدن سه چار قسمت یک سریال سی تیکه ای نمیشود در موردش قضاوت کرد . باری به هر جهت تا اینجاش که خیلی خوشمان آمده .


مرتبط با موضوع :


 ۱- تصميم به استفاده از چادر براي بازيگر زن سريال اغما


۲ - تیم تهیه کننده این سریال عبارتند از : كارگرداني سيروس مقدم محصول گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما است و علاوه بر لعيا زنگنه، بازيگراني چون امين تارخ، ايرج نوذري، لادن طباطبايي، حامد كميلي، شيرين بينا، عبدالرضا اكبري، فلور نظري، ناصر ممدوح، شيوا خنياگرو نفيسه روشن در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند. 


 ۳ - مجموعه‌هاي جديد سيما در ماه ‌رمضان داراي خلاصه داستان و ويژگي‌هايي هستند كه مي‌تواند براي مخاطب سيما در اين ايام جالب توجه باشد.







 متاسفم که به دلیل فیلترینگ نمیتوانم سه سالگی  " نق نقو " را در وبلاگ خودش تبریک بگویم .  نق نقو جان تبريك ! مبارکباد ما را اينجوري و از همين جا پذيرا باش . اميد وارم صد ها هزار و هشتصدو بيست و يك نق بزني و برقرار باشی .


 


 


 


 


 


 

۱۳۸۶ شهریور ۲۴, شنبه

جیز و فیز !

 






کاری از osman turhan 



روی لینک آبی بالا تقه با موشواره فرمائید تا دیگر کارهای عثمان تورهان را مشاهده کنید.  آیکون های دیگر مطلبی دیگر  گونه دارند. بر گرفته از این منبع

۱۳۸۶ شهریور ۲۱, چهارشنبه

رازگشایی یک پرونده قدیمی!

 


از دیگران !





حافظ:
دوش دیدم که ملائک در میخانه زدنــــد / گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدنــــد!
صائب:
در میخانه که باز است چرا حافــظ گفت / دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند!
شهریار:
در میخانه نبد بسته ولی حــــرمت می / واجب آمد که ملائک در میخانه زدنــد!


منبع با کمی تلخیص!


دو آف لاین از اينهمه :


نرگس : فریدریش نیچه : "آشفتگی من از این نیست که تو به من دروغ گفته ای، از این آشفته ام که دیگر نمیتوانم تو را باور کنم


شهلا : کاش خداوند سه چيز را نمي آفريد، غرور را ، دروغ را وعشق را . تا انسان مجبور نباشد از روي غرور به عشق دروغ بگويد. سه چيز در زندگي هيچگاه باز نمي گردند: زمان، کلمات و موقعيت ها. سه چيز در زندگي هيچگاه نبايد از دست بروند: آرامش، اميد و صداقت. سه چيز در زندگي هيچگاه قطعي نيستند: رؤيا ها ، موفقيت و شانس . سه چيز در زندگي از با ارزش ترين ها هستند: عشق، اعتماد به نفس و دوستان٬ رابطه دوستي خوب مثل رابطه دست و چشم مي مونه وقتي دستت زخمي ميشه چشمت گريه مي كنه ووقتي چشمت گريه ميكنه.....دستت گريه رو پاك ميكنه .

۱۳۸۶ شهریور ۱۹, دوشنبه

اختلاف علم !

 


 تصوير دست من و ماجرای حلاجی آن !




 متخصص دكتر شکسته بندی فرمودند كه اين يك در رفتگي استخواني نيست . عطاری فرمودند كه به منزل حاجي اروج برو و كار را تمام بكن . دوستی فرمود مقداری " پی و یا روغن !" گوسفند را ببند به دستت تا صبح٬ ناظهور ٬ کارت رو براست . متخصص داخلي گفتند كه اين نيش يك عقرب است و دو هفته اي طول ميكشد  تا تاول رد همه عالم شود. همسايه ها گفتند خودت رو به اورژانس معرفي كن! بعضی ها گفتند ... و بعضی دیگر نسخه ای دیگر پیچیدند . چقدر بد است که اطلاع از امراض نداشته باشیم و هی آدرس غلط بدهیم و هی مریض را سر به ته گردانیم . دوستی ابراز نظر کرد که آمپول " بتامتازون" کار ساز است و آمپول زن اعتقاد داشت که " دگزامتازون " بهتر است . آخ و توفمان هوا بود ! آخرش فهمیدیم که یک کره خره ما را نیشمان زده و باید اسپند دود کنیم و ما مانديم ميان چند خر ! اين ميگه به خر و آن ديگري ميگويد نخر ! فعلن کپسول سفالکسین مصرف میکنیم با عده ای تنقلات و آمپول جنتامایسن یکی  به صبح و یکی به شب . جایتان خالی خیلی خوش میگذرد .


 

۱۳۸۶ شهریور ۱۸, یکشنبه

گاهی به یک نگاه

 


به نگاه هایمان مومن نباشیم و به قسم هایمان هم معترف ! گاهی یک دیدگاه مستلزم دید دیگران است . با شناخت و جهان بینی جدید . و دیگرگونه ! بتوانیم باورش کنیم خیلی آقاییم .


۱۳۸۶ شهریور ۱۶, جمعه

یک شعر ارسبارانی!

 




 رضا  فرمند  شعر زیبایی را سروده اند بنام  ارسباران که چون هم شعرش زیبا بود و هم ارسبارانی ! تصمیم گرفتم آنرا به یادگار در اینجا بیاورم . دستت درست آق رضای عزیز . یِکّم


دوم اینکه : عکس فوق تزئینی است و یا این عکس نشانگر معصومیت کودکانه است را نیز نمیدانم . ایشان "فرحان خان" هستند فرزند ذکور اسماعیل خان ! دوس دارن همیشه قُمپُوز در بکنن . ما هم مشتری پَروپاقُرصشیم ! و  هی تِلِک تِلِک برایش دیافراگم باز و بسته میفرمائیم   


سه : در این مکان مقدس و با زبان الکن از تک تک دوستانیکه در پست قبلی ام روادید صادر فرمودند که آستان بوس درگاه منزلشان شویم خاضعانه سپاسگزاریم. این یک تست رفیق یابی وبلاگی بود که ابداع فرموده بودیم تا هَفَممون شود که اگر روزی روزگاری گذر پوست نازک مان به دباغخانه بیوفتد و نمک مالی نیاز داشته باشد آدرس را مشتبه نگیریم .


چار : ما برای مراسم عروسی داداشِ "منزل بانو" تهران تشریف داشتیم جای دوستان خالی٬خیلی هم خوش گذشت.برقرار باشین رفقا.کلی هم چاکریم به علی !


پنج : پنج انگشت دست آدمی که به یک اندازه نیست .


شیش : "شیش " به زبان ترکی یعنی " سیخ " ! کو تا شیش٬  کباب بره همراهش باشد یا جوجه کباب


و اما :




عروس ارسباران


 بعلت طولانی بودن شعر آنرا در ادامه مطلب بخوانید .